onsdag 7 maj 2008

Lagen i Girot, del10

Française des Jeux, ni som har läst mina presentationer av FdJ inför andra tävlingar vet vad jag tycker om det här laget och i år överträffar de sig själva. FdJ är det överlägset sämsta laget i Girot, det är helt utan konkurrens. FdJ vill jag bara se när de har en uppställning värdig en tävling av den här kalibern till start. Ingen av lagets profiler finns med.

Laguppställning:
Mickaël Chérel
Timothy Gudsell
Lilian Jégou
Yoann Le Boulanger
Guillaume Levarlet
Jérémy Roy
Jelle Vanendert
Jussi Veikkanen

Jag struntar helt enkelt att skriva om kapten och spurtare och så får ni lite statistik istället. Jag skulle tro att FdJs bäst placerad cyklist hamnar utanför top50. Om man ska vinna en etapp så är det med hjälp av en utbrytning.
Sandy Casar kommer inte till start och McGee kör för CSC i år. Eisel kör för High Road men kommer inte till start. Att giroledningen bjöd in FdJ istället för Credit Agricole förstår jag inte.

Inga kommentarer: