måndag 24 augusti 2009

Ute i mörkret

Jag tog en liten kvällsrunda, mest för att trampa ut benen lite. Det blev en kort liten runda på ca 55km över Bålsta, Krägga, Varpsund och Håbo-Tibble. Det blåste lite när jag startade men det mojnade snabbt. Jag testa en ny baklampa också, sjukt bra sken. Jag hoppas bara att batteritiden är bra, då är det en vinnare. Nu är det som det brukar igen, mörkt när jag tränar. Så är det när man jobbar butikstider, mörkret går inte att komma ifrån om man inte vill börja nöta trainer redan nu.

Det var vindstilla vid Bro/Bålsta golfklubb.

Sammanbiten cyklist.

Ett försök att fota hur bra baklampan är, tyvärr är inte kameran så bra. Det var mer rött ljus än i Red light district.

6 kommentarer:

Nypan sa...

Fördelen med kvällsrundorna den här årstiden, är att det är svinmörkt vid I1, och det är rätt mulligt.
Vad är det för baklampa?
( och finns det lösa fästen )
/N

mattel sa...

butikstider medger ju morgonrundor i dagsljus istället. ;)

skön bild på baklampan, ser mer ut som ett ultraljud än lampa. vad är det för lampa?

Markus Lindholm sa...

En Blackburn Mars 4.0.

Nypan det finns ett extrafäste iaf, jag har min på sadelväskan.

Tille sa...

Va fan, måste jag köpa en ny lampa nu igen. Du lurade ju på mig en i vintras.

Tille sa...

Kollade lite på lampan. Har den typ blinkers eller? Eller är det fast orange sken åt sidorna?

Markus Lindholm sa...

Orangesken åt sidorna, det sitter två små dioder där också