onsdag 6 maj 2009

Giro d'Italia etapp15, 24maj

Etapp 15 – Forlì - Faenza
Typ: Linje
Sträcka: 161km
Sändningstid Eurosport: ?

Etapp 15 är hård från start till mål. En utbrytargrupp håller troligtvis undan men tidsmässigt borde det inte påverka i sammandraget. Ytterst svårtippad etapp.

Mitt tips är en ren chansning och faller på Gabriele Bosisio.

Den som först prickar in rätt segrare innan start bjuder jag på ett par Continental GP4000s ink. frakt i Sverige.En gissning per person och ni MÅSTE ange mailadress eller fullständigt namn. Hur ska jag annars veta vem som är vem?

30 kommentarer:

Andreas R sa...

Jag tror Cunego tar den

Johan Lasses sa...

Leipheimer tar hem detta utan problem.

Anders Löfberg sa...

Jag tror Basso vinner.

Rikard sa...

Hmm.. Utbrytning är ju rimligt och det är ju trots allt Girot. Alltså är det rimligt att nå'n ryss i Katusha tar det. Men det är ju lite backigt på etappen och det är ju inte Brut eller Ignatievs styrkor. Så det får helt enkelt bli Jens. Särskilt om det regnar!

Svaret är alltså Jens Voigt!

Nypan sa...

Den här etappen tar Danilo Di Luca hand om.
Jag plockar upp däcken den 16:e efter jobbet :-)

/Nypan

Johan Lagerlöf sa...

Boasson Hagen!

Tille sa...

Gissar också på en utbrytning som håller, vilket innebär att ingen av GC-åkarna får vara med. Det måste bli någon mera otippad...
Michele Scarponi.

mystis sa...

Då säger jag kess the koff bara för att vara helt i det blå.

mvh Erik W /mytomspunnen

Anonym sa...

Eftersom Armstrong inte kommer ha med sammandraget att göra så går han med i utbrytningen och visar var skåpet ska stå i en sista insats innan han pensionerar sig. Lance Armstrong alltså!

/ gram

Markus Lindholm sa...

gram: Armstrong släpper sina planer på ett nytt lag i Juli där han själv planerat att vara cyklande sportdirektör.

Anonym sa...

Gissar på att hjälpryttaren Lövkvist glänser på den här etappen.

/Kaj

Anonym sa...

Håller med om att en utbrytning är trolig så det är rätt svårtippat, men varför inte med Phillipe Gilbert som segrare?

Magnus Olander sa...

Jag drar till med
Vasili Kiryienka (Caisse d'Epargne)

Motivering: Jag har ett C d'E ställ ;-)

Magnus Olander

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
gerhard sa...

Någon skall man gissa på.
De namn för sammandraget som inte är valda känns inte som segrare på denna etapp, så det blir en vild chansning:
Marco Pinotti, High Road

Daniel R sa...

Joaquin Rodriguez
/Daniel R

Bert sa...

Bruseghin! Hälsn. Bert

Spaulding sa...

Jag tror på Carlos Sastre!

Vic sa...

Jag gissar på Kevin Seeldrayers.
Har inte så mycket annat att köra för än etappsegrar, är en hyffsad klättrare som kan chansa på en lång utbrytning.

Simon Galle sa...

KANSTANTSIN SIVTSOV!!!!! Så! Ro hit med däcken, jag gissade på han först! Bara o mejla dem på simongalle@live.se

Markus Lindholm sa...

Anonym som tippat på Philipe Gilbert är diskad, då det inte finns något sett att identifiera dig. Samma sak gäller Anonym med signaturen /Mattias.

Lägg till en mailadress så löser det sig.

Anonym sa...

Soler tar denna etapp. Kom ihåg var ni hörde det först!

Poppe sa...

Soler tar denna etapp. Kom ihåg var ni hörde det först!

Anonym sa...

Gissar på Garzelli.

/Mattias Olander

Anonym sa...

Laurens ten Dam

/Magnus "lumber" Lundberg

Tri Peter sa...

Philipe Gilbert tar hem den.

Andreas sa...

Tyler Farrar!

/Andreas

Tille sa...

Nähä, det verkar som om du får behålla däcken. Annars kan jag tänka mig att ändra min gissning.

gerhard sa...

Lyckades tydlingen med bästa gissningen (Marco Pinotti, 3a), eftersom ingen gissade på Bertagnolli (eller Pauwels).

Kul tävling, även om det inte blev någon vinnare.

Markus Lindholm sa...

Det blir två par däck i potten till touren istället, så då blir det betting på två olika etapper.