måndag 20 juli 2009

Det händer att jag cyklar en sväng

Jag är tillbaka i sadeln igen, de vanliga kvällsturerna är återupptagna, de är inte så långa än men farten skruvas långsamt upp för varje pass.



I söndags däremot så blev det inget pass, trotts att jag var helt ledig. Jag spenderade hela eftermiddagen i soffan framför Tour de France och invigde den nya digitalboxen. Ni som inte har HD-tv skaffa det, nu ser man vad det står på nummerlapparna på cyklisterna och bilden blir ruggit bra. Tyvärr så var det lite väl mycket bilracing på Eurosport i söndags så allt tittande blev inte på deras HD-kanal, jag fick nöja mig med Rai Due, på Italienska som jag inte kan ett ord av men man förstår nästan. De visade hela etappen.
Jag bor i ett hus som har ComHem som erbjuder ett abonemand som heter 8-favoriter, det är ganska fiffigt. Jag ser mest cykel på tv så jag har inte någon andvändning av 1000-kanaler. I abonemanget kan jag byta kanaler varje månad, därför har jag Rai och France 2 i juli, i september blir det spank tv på två av kanalplatserna. Fiffigt värre.

2 kommentarer:

Patrik Skolling Möller sa...

En gång HD alltid HD. Det är grymt.
Ser fint ut i lyan. :)

-Skogling

Nypan sa...

Com Hem är det enda man kan ha ;-)