måndag 20 december 2010

Vinter 2.0

Igår hörde jag till dom få svenskar som tyckte att en träningsrunda på cykeln var det optimala söndagsnöjet. Jag mötte inga andra cyklister, konstigt nog. Det blev en kort tur, bakhjulet snurrade längre än den sträcka som jag och cykeln förflyttades.

Weapon of choise


Efter 500meter gjorde jag en snygg vurpa i lössnön, precis när jag passerade PROs-stavgångsgäng. Tanterna ojade sig, gubbarna hejade. Dryga 14km samlade jag ihop.

Välklädd cyklist


Som vanligt hade jag för mycket kläder på mig. Kylan var det minsta problemet, det är väglaget som ställer till det lite, utanför grusvägarna och de större stigarna gick det inte att ta sig fram, hjulen snurrade men jag kom ingenstans.

Gamla landsvägen


Igår var första riktiga snörundan på MTB:n för säsongen, de tidigare snöiga helgerna har jag tillbringat på vägen, i varierande väglag. Igår hade det varit med livet som insatts, inte för vurprisken utan för att många bilägare, framförallt SUV-ägare, är helt inkompetenta och dessutom helt avsaknar konsekvensmedvetenhet.

Vintercykling 5/12, moddigt


Vintercykling 12/12, perfekt vinterdag

3 kommentarer:

Tille sa...

Den här vintern är verkligen antingen eller känns det som. Är det illa så är det illa, men när det är bra så är det verkligen toppenfint där ute.

Johan Andersson sa...

+1 på Tille där.. Tydligen kan det vara illa och toppen på samma dag, beroende vilket vägval man gör.

Nypan sa...

Håller med. Den här vintern har inte börjat helt optimalt för utomhuscyklister.
Emigration till spanien har aldrig varit närmare.
/N