lördag 11 april 2009

Premiär i vårsolen

Idag blev det premiär i dubbel bemärkelse. Både för den nya cykeln och för kortkort i Sverige. Den nya hojen fungerar fint men jag hade monterat styret någon mm snett, det känns lite i ena axeln efter 8mils cykling i propagandaväder. Ett rullsnitt på 37,7km på jungfrufärden, jag var glad, cykeln var rapp och styv. Meridan väger in på strax under 6,5kg inklusive pedaler, dubbla flaskställ och polarsensor.

Merida Scultura Evo

Jag kränkte en klunga hofare brutalt uppe på I1. De satt och söndagsåkte i solen så jag passade på att kränka dem rejält i en av de sega backarna. Dom såg mig inte när jag kom glidande bakifrån så jag ställde mig upp och accelererade. Satte mig ner med perfekt timing med händerna uppe på styret och gled förbi dem i 40knutar uppför.

Om det inte hade varit för den årliga påskmiddagen med släktingarna hade det blivit en lång runda, det var en sån där dag då man kan cykla hur långt som hälst, konstant leende.

Jag sörjer fortfarande Flandern resan, men för att hedra en av de få riktiga cykelnationerna i värden så blev det den flamländska-mästartröjan idag.

5 kommentarer:

kallegunnar sa...

skönaste omkörningen
fan vad knäckta de måste blitt
grattis till en snabb hojj

Tille sa...

Fin cykel! Men hur tänkte du - grön?

Hoppas den hjälper dig att komma över debaklet i Flandern.

Nypan sa...

Härligt med flanderns lejon på tröjan.
Hofvarna måste ha skitit i brallan när lejonet smög föbi :-)

mikko sa...

Galet snygg tröja!

Patrik Skolling Möller sa...

He he... Rena rama KBCK-fasonerna det där. ;)

Det var lite medvind i dag också vad ? Annars skall jag köpa en Merida med.

-Skogling