torsdag 4 mars 2010

Andra söndagen i april, med en liten tävling

Den 11/4 smäller det, det är dax för vårklassikernas klassiker, helvetet i norr. Det är dax för Paris- Roubaix. Lagen är inte släppta ännu även om vissa kaptener känns självklara. Favoriterna är de vanliga, Boonen, Hushovd, Cancellara, Haussler och Fletcha. Men se upp med formstarka utmanare som tex Bennati, Devolder, Hincapie, Pozzato och inte minst Boasson Hagen.

Lite länkar:
Startlistan hittar ni här.
Tidigare vinnare
Liverapportering i textformat

Eurosport sänder live med start 14:30(?).


Jag hoppas att Fletcha kniper segern.

Jag försöket tävlabort ett par Continental GP4000s däck förra året, men läsarna här på bloggen var för dåliga för att tipa rätt vinnare. Jag slänger in ett par nya GP4000s i potten. Ni ska inte tipa vem som vinner, det vore för lätt. Jag vill ha namnet på den cyklist som kommer ut ur Arenberg först.



Reglerna är enkla, lämna ditt svar som en kommentar, ett svar per person, bifoga ditt namn och mailadress. Först med rätt svar vinner. Sista dag att lämna ett svar är den 9/4-2010. Jag är enhällig dommare. Eventuell vinst hämtas i Bromma alt. Kungsängen av vinnare som bor i Stockholms län, om du bor någon annanstans i sverige så kommer dom på posten.


Jag tipar Haussler(Cervelo).

21 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Stijn Devolder tror jag på.

Johan Andersson
spindelbenen@gmail.com

dopobici sa...

Jaha Stijn hade jag tänkt mig....

Då tippar jag 2:an ut ur skogen. Hushovd har hjul på Devolder

Johan Mölleborn sa...

Boasson Hagen.
/J

Tille sa...

I brist på annat säger jag väl Tornado-Tom även om jag egentligen tycker det vore roligare, med Boasson Hagen eller Haussler.

Johan Lagerlöf sa...

Hincapie!

Peter sa...

Cancellara försöker rycka sönder fältet i år! pefr0013@student.umu.se

Markus Lindholm sa...

Johans tips på Hincapie är ogiltigt. Låst blogger profil och ingen mailadress.

Så om någon annan vill köra på HIncapie så är det ok.

Johan Lasses sa...

Haussler kommer ut först. Förra året fick han tuppjuck i slutet av skogen och försvann framför klungan. Repris!

Vic sa...

Hincapie!

Viktor Karlin
viktor@qz.se

Björn Rundström sa...

Det blir nog en hjälpryttare från Quick Step, varför inte Luciens brorson Kevin, Van Impe alltså.

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack

Anonym sa...

Filippo Pozzato

Jonas.sondell@gmail.com

Anonym sa...

Jag gissar på Leif Hoste i Omega pharma-lotto laget... / Thomas (Little stereo)

Anonym sa...

Lars Boom blir först, mest pga namnet.

/Staffan

staffan.torssell@bredband.net

Anonym sa...

Matti Breschel
Han jobbade bra och långt fram för Saxobank på Flandern runt.

Anders Löfberg
anders.lofberg@gmail.com

Anonym sa...

Kanske denna mannen?

Greg Van Avermaet - Lotto


Tobias Munkholm
t.munkholm@hotmail.com

Anonym sa...

Arvesen får min röst.

Karl
pickelhaupt@gmail.com

gerhard sa...

Bernhard Eisel, Colombia
Han tränar på att dra klungan inför TdF

Markus Lindholm sa...

nu är det slutgissat!

Tille sa...

Visst menade du i huvudklungan med favoriterna? :-)

Markus Lindholm sa...

pffffft! Däcken får ligga kvar och skräpa till Girot, då kommer det en ny gissningstävling.