torsdag 29 januari 2009

Var har min header tagit vägen?

Det kan man ju fråga sig, plötsligt var den bara borta. Samma sak gäller en massa bilder från förra året. När jag kommer hem så kanske jag tar mig tid att designa en ny header eller leta reda på den gamla. Varför kan ingenting bara fungera som det borde göra?

Idag presenterades i alla fall de 20 lag som kommer att få delta i Giro d'Italia. Det var inga stora överaskningar i listan även om jag inte hade trott att Xacobeo Galicia skulle komma med men Mosquera har övertygande placeringar från två raka Vuelta Espana med sina finna top 5 placeringar. RCS kan komma att bjuda in ytterilgare två lag.

Dessa lag mottog inbjudan:
Acqua & Sapone - Caffè Mokambo (Ita)
AG2R - La Mondiale (Fra)
Astana (Kaz)
BBox Bouygues Telecom (Fra)
Caisse d'Epargne (Spa)
Cervélo Test Team (Swi)
Garmin-Slipstream (USA)
ISD (Ita)
Katusha (Rus)
Lampre-N.G.C. (Ita)
Liquigas (Ita)
LPR Brakes Farnese Vini (Irl)
Team Milram (Ger)
Quick Step (Bel)
Rabobank (Ned)
Saxo Bank - IT Factory (Den)
Serramenti PVC Diquigiovanni-Androni Giocattoli (Ven)
Silence-Lotto (Bel)
Team Columbia (USA)
Xacobeo Galicia (Spa)

Jag blev glad att återse Acqua & Sapone i startlistan, jag saknade Garzelli i förra årets upplaga. Som tidigare totalsegrare och flerfaldig etappsegrare så bör hans lag vara garanerad en plats. Jag tror att det var det biologiskapasset som inte var färdigt för Acqua & Sapone förra året men som nu är på plats.

Giro d'Italia är den tävling som jag mest ser fram emot 2009. Det kommer att vara så många stjärnor till start. Slutsegern kommer att heta Lance, i alla fall om mitt tips slår in. Dock kommer han att få slita ont för segern men jag tror att det avgörs på den långa temposträckan. Utmanare till totalsegern är Sastre, Cunego, Menchov, Vande Velde, Simoni, DiLuca, Mosquera, Basso m.fl.

Må bäste man vinna!


Jag vill speciellt varna för Christian Vande Velde som bansträckningen passar utmärkt, långt tempo och ett lagtempo där Garmin lär vara riktigt starka med namn som Pate, Zabriski, Danielson som även han kan göra ett bra slut resultat, Tuft och kanske Millar och Bäckstedt i uppställningen. Astana och Liquigas är dock lagen att slå. Lite beroende på vad JB plockar ut för lag så kommer Astana antagligen att ha 2-4man som kan placera sig i top10.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Aha, nu såg jag. Header! Jag läste heder och tänkte att det hade hänt någonting trist.

Johan Mölleborn sa...

Jag saknar KBCK i laguppställningen.

Markus Lindholm sa...

Sådär nu är både min heder och min header tillbaka

Nypan sa...

Du säljer cyklar Markus. Då har man ingen he(a)der i kroppen :-o
Jag saknra också KBCK i laguppställningen. Tror att dom skulle kunna göra nåt spektakulärt som att tex att börja dricka lådvin strax före inskrivningen till första etappen.
/N

Tille sa...

Hoppsan, den är tillbaka! Trevligt!
Tack för pulsbandet dessutom. Kunde inte låta bli att testa. Funkar kanon.

Markus Lindholm sa...

Jag har funderat på det där med att koppla en Camelbakslang rakt in i en bib, det skulle nog bli en rolig tur.

tillmann: Bra!