lördag 3 januari 2009

23mm i januari

Jag längtar redan nu efter sommaren, slippa trassla med skoskydd och handskar. Hur många lager ska jag ha på mig idag? Min kropp gillar inte kylan, den föredrar värme. Om jag någon gång blir snuskigt rik så kommer jag inte att tillbringa vintrarna i Stockholm. Södra Spanien, Sicilien eller Kanarieholmarna skulle passa mig bättre. Ett klimat som tillåter helcarbon åretrunt.

Idag var jag på Skidsport i Bromma och inhandlade värmesulor och batteripack för att driva sulorna i 20timmar och hålla dem 37grader. Det kostade en slant, men om de fungerar bra så är de värda dubbla priset.

De ska testköras imorgon. SMHI utlovar -12grader och lätt vind. Jag har siktat in mig på en tur upp till Örsundsbro, det är ca 7mil totalt.


Igår kväll satt jag och sorterade lite bilder i datorn. Då hittade jag den här, tagen den 27januari 2008:

Helcarbon och 23mm däck i januari! Just nu ser det inte ut som om det blir några 23mm däck den här månaden.

Så här såg vägen ut på nyårsafton 2008, och så ser den fortfarande ut:

Jag undrar när jag får rulla snabbt och lätt på mina välpumpade 23or igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller de där sulorna 37 grader så klarar Du dig till Nordpolen.

Säga vad man vill om 23 mm, barmark och hårdpumpat, men jag tycker ändå att bilden under känns härligare.

Nypan sa...

Ja förra vintern var ju ganska "somrig" i förhållande till den här kylan. Vill minnas att jag körde en 20 mils brevet på 23 mm i februari förra året, med start i Västerås. Då låg snön i dikena runt Avesta.
23 mm känns långt bort just nu. Väldigt långt bort :-(
/N

Åsa och Henrik sa...

Väntar med spänning på resultatet av testet. Frös själv tårna av mig idag med mina nyfådda julklappssulor. Inte var det några 37 grader där inte, ej heller några 20 timmars driftstid...

Åsa

Anonym sa...

how can you write a so cool blog,i am watting your new post in the future!