söndag 3 januari 2010

2009

2009 var ett bra år om vi räknar bort cyklingen vilket ju är vad den här bloggen handlar om. Cykelåret 2009 var ganska sorgligt, kraschade cyklar och en kraschad kropp, ett par gånger om och för få mil.

Det gick ganska bra fram till april och belgienresan för att köra Flandern runt, för amatörer. Min, Staffans, Tonis och Patriks cyklar blev stulna under natten till tävlingsdagen. Försäkringsbolagsstrulet efteråt drog ut på tiden och numera har jag inte Folksam som försäkringsbolag.

Det blev en ny cykel snabbt, redan dagen efter hemkomsten hade jag en Sram Red utrustad superstyv och superlätt Merida som tyvärr blev kraschad i augusti. Någon i klungan under Glasrikeresan klippte en temporärvägskylt som for in i klungan, det blev en massvurpa och någons pedal landade mitt på mitt överrör.

Målet med året nådde jag inte heller, 1000mil skulle avklaras t.o.m. sista augusti. Maj och juni är dom månaderna som var riktigt dåliga rent kilometermässigt. En skadad höft, flytt och renovering var andledningen till att jag skramlade ihop hela 68km i juni. Mest cyklade jag i augusti med 1953km. Mätaren för året stannade på 987mil, då är enbart landsvägsmil räknade, MTB och trainer räknar jag inga kilometrar på, där är det tid som gäller.

Nästa år ger jag mig en månad till för att nå 1000mil, jag är sjukskriven två veckor till från min senaste krasch så det blir nog inte många kilometrar i januari.

Lite mål för 2010:
1000mil innan den 30september.
Klättra ännu bättre.
Bli snabbare i spurterna.

Cykelplaner för 2010:
Gran canaria i februari.
Italien april/maj
Cykelvasan augusti
Glasrikeresan augusti
Kärrsö-crossen okt/nov

4jan 2009



Oetzirunda i januari



CK Distans 20milare, Västerås i februari



Flandern runt, april



Flandern runt, april



Merida Scultura Evo, april


Ett flamlänskt lejon, april




Påväg till Grönklitt, juni



Emådalen, juli



Grönklitt, juli



Dimmig träningsrunda, augusti



Ride of Hope, augusti



Det började bli mörkt på mina rundor, augusti



Starten av Glasrikeresan, augusti



Gruppen som blev avhängd efter första spurtpriset, Galsrikeresan, augusti



Riktigt mörkt på mina kvällsturer, september



Trek Madone, september




Fulkina med KBCK, september


Mer kvällsturer, oktober



Några riktigt fina mtb-turer blev det också, oktober




Jag är en badass måjntainbiker, t-röd dricker jag också, oktober



Jag får smisk under Kärrsö-crossen, oktober(Foto: Patrik Skolling Möller)



Tillmann, Bjorre och Mollo i Gent, November



Sven Nys under crosstävlingen i Gavree, November




Tredje hårda kraschen för året, December




Det nya året har inletts på trainern, 3 pass på 3 dagar

5 kommentarer:

Johan Mölleborn sa...

Oj vilket år. Hoppas verkligen att du får lite bättre flyt under det här året.
/J

Tille sa...

Det gick ju så där 2009 kan man väl säga, men 1953km i augusti är ändå bra jobbat. Jag tror inte jag cyklade så mycket någon månad.

Niklas Källström sa...

Inte bara glädje 2009 men 2010 blir ett glädjens år ska du se Marcus, vi börjar med GC i Februari ;)

Din Trek Madone blev riktigt snygg!

//Niklas

Patrik Skolling Möller sa...

Du har haft lite otur under det gågna året. Minst sagt.
Hoppas du blir kraschfri i år !

1000 mil innan september låter som ett bra om än tufft mål.

Jag ser fram emot GC och Cykelvasan.

-Skolging

Unknown sa...

Vi får hoppas på bättre flyt år tvålaxtio!