söndag 25 oktober 2009

Höstrunda

Jag ”missade” gårdagens årliga Which ride från Grovsta ner till Danderyd, av flera anledningar. Förra året var den rundan fin, bra väder och lerigt. Idag körde jag en liten egen runda i skogen, betydligt kortare, ca 42km fick jag ihop på strax över två timmar.

Eftersom jag är en självutnämnd kraschkung i skogen så körde jag mest snälla stigar idag, just in case. Det är inte så bra att sticka ut solo på småstigarna långt bort från civilisationen. Jag körde två varv på Järfälla CKs gamla XC-bana och sen styrde jag vidare mot Bruket, genom höstskogen.

I Brukets backe har juniorerna och dirtmupparna grävt sönder hela den gamla rodelbanan som var perfekt att köra intervaller i. En pappa med barnvagn svor åt den söndergrävda slingan. Jag nöjde mig med att muttra lite då jag hade fullt sjå med att trycka ner bakhjulet i backen för att få fäste uppför. Åka lift upp och rulla ner är kul men jag föredrar att ta mig cyklande både upp och ner.

Jag körde bort till den gamla fornborgen och vände hemåt. Tillbaka i Kungsängen igen tog jag ett extra varv runt Örnässjön och uppför Lillsjötippen, dagens andra ”skidbacke”, det var nog länge sen liften fungerade här.
Höst

Barstopp vid tutten

Höst vid Görveln

Transportsträckor är aldrig kul, men man får andas

Någon hade tagit saken i egna händer och nästan sänkt den löjliga skylten som står mitt ute på bron

Dagens andra "topp" Lillsjötippen

5 kommentarer:

Tille sa...

Ser riktigt trevlig ut, den där cykeln.
Note to self: inte köpa fler cyklar nu, inte köpa fler cyklar nu, inte köpa fler cyklar...

Johan Andersson sa...

Såg kallt ut utan någon hjälmmössa eller buff... Jag säger ingenting om att inte köpa cyklar för det har jag gjort så många ggr och sen köpt en ny hoj en vecka sen. Börjar fundera på en SS till våren :oD

Patrik Skolling Möller sa...

Det är tydligen blött i Lövstaskogarna också. Tutten såg lika toppig ut somvanligt. :)

-Skogling

Johan Mölleborn sa...

Den nya "rodelbanan" är roligare än den förra. Den är också brantare när man cyklar uppför.
/J

Katarina M-I sa...

Är det här Stockholm??!
Grymt, skidbackar runt knuten...