söndag 18 oktober 2009

Mont Ventoux

Min förkylning är nästan borta så idag blev det ett träningspass, uppför Mont Ventoux. Fränk och Andy attackerade ofta och hårt, jag och Armstrong fick bita i på våra Madones. Det var svettigt och varmt. Jag väcks ur mina fantasier av Roberto som gastar av upphetsning ur mina högtalare, jag sitter bara på min sketna trainer.

Mont Ventoux etappen från årets Tour de France rullar på TV:n med Roberto och Anders i surounden på högsta volym. Grannen undrar nog vad jag pysslar med. Pulsen är hög, jag är inte helt kurrant än enligt Polaren men jag ignorerar det och trampar vidare.

Inklusive uppvärmningen så blev det bara 50mins träning idag men det fick räcka. I veckan blir det nog 2-3 trainerpass till och ett pass löpning. Förra årets vinterträning gick helt upp i rök, december tex inehöll bara ett enda träningspass och det var på nyårsafton. Jag hoppas få vara frisk och hel den kommande vintern och säsongen. I år gick nästan 5månader åt skogen.

Och till sist, lite från proffsvärlden
För alla oss som gillar att se proffsen attackera varandra i riktigt hårda stigningar så är här en god nyhet. 2010års Critérium du Dauphiné Libérés "queen stage" har målgång uppe på Alpe d'Huez. Kunga etappen avslutas troligtvis uppe på Mont Ventoux.

Jag uppdaterade min header. Vilka fyra, klassiska, Tour de France stigningar är det?

Och sist men inte minst. Komihåg! Klia er aldrig i ögonen med habanero på fingrarna.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Min gissning på stigningarna. Från vänster: Galibier, telegraphe, croix de fer och Heuz. Fin liten sväng i alperna!

Unknown sa...

Huez menar jag såklart.

Tille sa...

Det är helt klart från typ Saint-Clement via Col du Galibier, Col du Télégraphe, Col de la Croix de Fer till Alp d’Huez.

Haningerox sa...

Ett annat tips är att inte vara intim med flickvännen efter Habanero.Bäst att använda handskar

Markus Lindholm sa...

Alf tog den. Lite för självklart kanske :)

Johan Mölleborn sa...

Kungsängenbacken, Dalkarlsbacken, Stäket. De hårdaste backarna vi har här i stockholm.