söndag 26 april 2009

Cykelbränna och bonk

Idag blev det en skön tur med Nypan och Danne i den värmande vårsolen. Min bleka kropp fick smaka på solen, jag brände mig som vanligt. Det händer varje år och jag kommer aldrig att lära mig.

Det blev en fin tur upp till Alsta, strax utanför världsmetropolen Örsundsbro. Där blev det fika med nybakad bulle och marängtårta. Gott gotti gott gott. Farsan anslöt när vi nästan var klara med fikat så vår lilla klunga blev en kvartett. Tempot var bra och det började kännas att det är för långt mellan mina träningspass.

När min mätare passerade 80km så började jag krokna, för lite träning och kanske för lite att dricka. Vägen över i1 blev slitsam. Vår klunga växte ytterligare när Lelle och Tomas anslöt. Jag släppte hjul efter några kilometer och tog mitt eget tempo hem till ett par koppar kaffe och Liège-Bastogne-Liège på TV:n. Andy Schleck avgjorde med en stark attack och gick solo de sista 15km till mål.

Imorgon kommer mina stackars armar att flagna bort.


Datorn stannade på ganska precis 95km med en medelhastighet på 29,7km, och dp snittade jag inte snabbare än 22km/h de sista 10km.

4 kommentarer:

Patrik Skolling Möller sa...

Lät som en skön runda. Själv satt jag hemma med mina streptococer och kollade på när Andy Schläck léendes gick i mål.

-Skogling

Tille sa...

Jaha, och varför cyklade jag runt alldeles ensam på andra sidan stan idag då? Jag antar att jag har mig själv att skylla.

Men å andra sidan verkar mina nakna armar och ben ha klarat nästan 6 timmars solning bättre. Annars brukar jag tävla i elitklassen när det gäller att bränna sig.

Johan Mölleborn sa...

Äntligen kommer den årstiden man har längtat efter. Det där fiket måste jag testa. Kanske nästa helg?
/J

Nypan sa...

Det där fikastället har jag inte besökt för sista gången. Och för mig som har lite längre att åka, slutade rundan på 13 mil. Hellre det än inget alls. Det var en fin runda tycker jag. Lite blåsigt emellanåt, och jag känner mig periodvis lite "klen i bröstet", men det kan ju lika gärna vara åldern som börjar ta ut sin rätt:-(