söndag 5 februari 2012

Vinterrull

Idag var en perfekt dag för lite träning. Det hade blivit lite mildare under natten och termometern höll sig på rätt sida om -10-sträcket när jag rullade iväg. Jag tog en av mina vanliga rundor helt enkelt för att jag saknade fantasi och så vet jag att underlaget är helt ok att cykla på där, trots att det ligger lite snö ute. Jag hittade bara en annan cyklist att cykla om på hela rundan. Om det hade varit tre söndagar innan vätterrundan hade jag inte kunnat räkna dem.

Det blev bara 58km cykling. Kungsängen, HT, Varpsund, Bålsta, Bro och tillbaka till Kungsängen. Dubbdäcken och vinden gjorde sitt till för att det skulle bli jobbigt ändå. Jag var ganska nöjd när jag var hemma och kunde krypa upp i soffan och kolla på jordens tråkigaste cykeltävling, Tour of Qatar. Det är liksom öken, lite asfalt, mer öken och om cyklisterna har tur så blåser det dessutom kantvind. Tom Boonen vann dagens etapp och med den också sin andra seger för året. Jag tror att den forne, något skamfilade världsmästaren därmed har tangerat antalet segrar från förra året.



Bitvis hade dom glömt att ploga

Inga kommentarer: