torsdag 16 december 2010

Vinter

För er som inte har märkt det så kan jag upplysa om att det snöar ute. Jag hatar snö. Jag älskar 25grader, sol och medvind men det är långt dit. Det måste nog bli en resa till någon varmare plats, snart.

Det är egentligen inget större problem att cykla nu heller, kylan och snön går utmärkt men det rullar så segt. Snön på vägarna verkar ha större inverkan på trafiken. De som kör riktigt pissdåligt redan innan vinterväglaget kör ännu sämre och med ännu mindre marginaler nu. I söndags höll jag bara på att bli överkörd två gånger på 42km. Båda gångerna av mörkt lackerade SUV:ar. Det är helt klart som så att SUV-ägare är de överlägset sämsta bilförarna. Det blir säkert en spännande cykeltur på söndag.

Nu ska jag sufra lite och se om jag kan hitta någon udda tävling för sommaren. Berg, sol och vin i depåerna. Hur svårt kan det vara?

4 kommentarer:

Tille sa...

Precis - hur svårt kan det vara? Jag hänger på.

Traveller sa...

Låter som en bra plan Rock! Vinet dämpar ångesten :-)

Johan Mölleborn sa...

Det där Mallorca-loppet då, eller är det för kort?

Markus Lindholm sa...

Det där mallorca-loppet hade varit perfekt men jag har hört att dom bara har vino tinto i depåerna. Datumet är helt fel för mig, det är problemet.