torsdag 30 december 2010

Cykelåret 2010 i bilder

Hela januari tillbringades på trainern efter ett nyckelbensbrott i december


I Februari åkte jag, Skogling och Niklas till Cran Canaria som visade sig vara en regning ö


I bergen ovanför papegojparken


Under våren dök våra eminenta KBCK-kläder upp. Här manekängade av KBCKs eget fikaproffs, Danne


Början av maj var kall, det enda bra vara att min Prodject One Trek Madone 6.9 dök upp.


Flickvarvet by night, 30maj


Flickvarvet skulle köras vid fyra tillfällen nattetid, här var vi ett ganska stort gäng. 24/25juni.


Mer nattcykling


Cykelårets höjdpunkt, Tour du Mont Blanc, 340km och 8000höjdmeter på en dag.


Påväg uppför Coldes Montens, Tour du Mont Blanc


Påväg uppför "lilla" St Bernard, Tour du Mont Blanc


Veckan efter Tour du Mont Blanc åkte jag ner till Frankrike igen, den här gången för att besöka Trek World 2011 i Châtal och provcykla 2011års modellprogram.


Trots att det regnade konstant tog jag, Calle och Jens en tur över berget och in i Schweiz. Treks Speed Concept 9.8 var inte världens bästa cykel i våta serpentinkurvor.


Flickvarvet avverkades även i dagsljus vid ett par tillfällen, här en fin men blåsig augustirunda.


I september blev det ett par kvällsrundor i Dinottens sken


I oktober flydder jag det svenska höstvädret för ett soligt Mallorca. (Jag och Jon vid Deja)


Kustvägen nära Antrax, Mallorca.


Våra Meridor vilar sig på torget i Valdemosa, Mallorca.


Tillbaka i verkligheternas novembersverige. Någonstans i närheten av Örsundsbro.


Vintersverige är ibland ganska trevligt.


Ibland är det inte lika trevligt.


SNÖÖÖÖÖÖ!


Gott nytt år alla!

7 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Gott nytt år... Bra resumé. Jag måste ju verkligen köra racer utomlands någon gång, ser ju bara för trevligt ut...

Och tack för hjälpen runt Mälaren i somras..

Åsa sa...

Vilket häftigt cykelår du har haft! Hoppas du får ett lika fint 2011.

Johan Mölleborn sa...

Härligt Markus. Nästa år blir förhoppningsvis ännu bättre.
/J

Patrik Skolling Möller sa...

Härligt ! Gott Nytt år !

-Skogling

ps. jag skickar ett MMS från Lanza ds.

Nypan sa...

Gott nytt år unge man.
/N

Unknown sa...

Gott nytt år, såg ut som du hunnit med rätt många resor iår.

Tille sa...

Gott nytt år!

Varför kör du flickvarvet hela tiden?